Pijn

Of het nu hoofd, nek, rug of een ander soort pijn is, het komt nooit op het goede moment.

We hebben simpelweg te veel te doen in ons drukke leven. Het laatste wat we willen is dat we het rustiger aan moeten gaan doen en erkennen dat we pijn of ongemak voelen, laat staan dat we er verantwoordelijkheid voor nemen.

Hoewel we hoofd, nek of rugpijn niet prettig vinden, deze pijn brengt altijd een boodschap met zich mee. Pijn is een manier om onze aandacht te vragen. Meestal begint pijn op een zacht volume en wordt het steeds luider totdat het niet meer genegeerd kan worden.

Tegen die tijd zullen de meeste mensen gaan proberen de symptomen te bestrijden door bijv. pijnstillers, zonder de ware oorzaak van de pijn volledig te begrijpen.

Pas later, wanneer pijnstillers niet meer werken of de pijn steeds heviger wordt gaat men nadenken over een duurzamer oplossing door op zoek te gaan naar de oorzaak van de pijn.

Het is meestal in dit stadium dat de mensen naar mijn praktijk komen.

Een gemiddeld mens heeft 24 wervels in nek en rug. 7 in de nek,12 in de middenrug en 5 in de onderrug.

Wanner 1 of meerdere van deze wervels geblokkeerd raakt kan dit leiden tot pijn en verminderd functioneren. Niet alleen op de plek zelf, bij de blokkade, maar het kan ook uitstralen naar andere delen van het lichaam.

Bijvoorbeeld hoofdpijn die vanuit de nek komt of pijn in de knie die vanuit de onderrug komt.

Omdat het centrale zenuwstelsel door deze geblokkeerde wervels loopt kunnen er ook neurologische symptomen optreden. Ook uw organen krijgen en geven hun neurologische informatie via de zenuwen die door de wervelkolom lopen. Wanneer er een storing in deze informatie is, als gevolg van een geblokkeerde wervel, kunnen er symptomen optreden die men nooit zou associëren met de conditie van de wervelkolom.

Omdat de meeste grote problemen als kleine problemen beginnen is het erg belangrijk om de kleine dingen niet te negeren.

Denkt u niet dat de chiropractie er alleen voor de grotere problemen is. Dit is hetzelfde als denken dat sporten alleen goed is voor degene die te zwaar is of een hartaanval heeft gehad.

Onthoud……….Rug, nek en hoofdpijn problemen worden alleen maar erger bij verwaarlozing.

Een gezonde wervelkolom is een belangrijke sleutel om iemand te helpen de stress van het leven aan te kunnen door het lichaam in balans te houden.

Als er geen zenuwstoringen zijn door blokkades in de wervelkolom is men beter in staat om te reageren op de uitdagingen en stress waarmee men wordt geconfronteerd. Of dit nu op fysiek, mentaal of emotioneel niveau is. Dit kan het verschil maken tussen een goede of een slechte dag.

Vraag jezelf dus af: wat zegt de pijn je.

Gezondheid,

Rob Philippo D.C.